כריכה של ספר

דוגמא להדפסת ספרים בסדר צלם

כל מה שמומלץ לדעת על כריכות לספרים

כשמסיימים, בשעה טובה, לכתוב ספר עולה השאלה האם למכור אותו במהדורה דיגיטלית או מודפסת. זו שאלה לגיטימית והבחירה היא תמיד על פי שיקול דעת וטעם אישי. יש אנשים שתמיד יעדיפו מגע של כריכת ספר על פני כל דבר אחר ואילו אחרים יעדיפו ספרים דיגיטליים. אנשים שמסיימים  לכתוב ספר ניגשים למלאכת יצירת כריכה לספר בהתרגשות רבה. עיצוב כריכה לספר הוא תהליך בפני עצמו שדורש חשיבה, תכנון ויצירתיות. לכן, כשמגיעים לשלב של עיצוב כריכה של ספר, מומלץ מאד למצוא בית דפוס שיכול לתת ליווי מקצועי לאורך התהליך כולו. כריכה לספר מרמזת, ולו במעט, על ההרפתקה הצפויה לקורא. יש כריכות ספרים עם תמונות ויש כאלה עם כיתוב בלבד, יש צבעוניות ויש כאלה בצבע אחד בלבד. הדבר החשוב ביותר כאשר מתייחסים לנושא של כריכה לספרים הוא להקדיש לתהליך את מלוא תשומת הלב.

יתרונות של ספר כרוך ומודפס

  • תחושה פיזית – לתחושה של החזקת ספר ביד אין תחליף. גם היום, כשכבר שנים אפשר לקרוא ספרים בקינדל או בטאבלט, עדיין רבים האנשים שיעדיפו להתרווח על הכורסא עם ספר. 
  • חיבור לילדות – ספר מודפס מחזיר אנשים רבים לימים שבהם הם היו נוהגים  ללכת בקביעות לספריה להחליף ספרים, לקחת בהשאלה ספר מהשכן או השכנה או לשבת עם המשפחה ולהקשיב לסיפור. 
  • ריח כריכה של ספר –  ריח הכריכה הוא ריח שאין לו אח ורע ושום מהדורה דיגיטלית, מדהימה ככל שתהיה, לא יכולה להחליף את העונג הזה. 
  • הדפדוף הממכר – אוהבי הספרים המודפסים יעידו שתחושת הדפדוף בספרים היא תחושה שהאצבעות מתמכרות אליה בקלות וקשה לוותר עליה. 
  • הספרייה הביתית היא מעין ראי לאישיותם של אנשים.

מה חשוב לדעת לפני שמדפיסים ספר כרוך?

אחד הדברים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת הוא המקום בו בוחרים להדפיס ספר. אנשים שכותבים ספר, חשוב להם שהוא יהיה מודפס באיכות גבוהה ושהכריכה שלו תהיה כל מה שהם רוצים שיעטוף את הספר שלהם. לכן, חשוב מאד שבית הדפוס יהיה מקום עם אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון אשר יכולים ללוות את התהליך משלב תכנון הכריכה ועד שהספר המודפס יוצא ממכונות ההדפסה. בנוסף ליכולת מקצועית, חשוב שתהיה להם סבלנות להקשיב לרצון הלקוחות, לתת את העצות הנכונות ולבחור יחד איתם את הכריכה שתהלום את הספר שלהם בצורה הטובה ביותר.

מה ההבדל בין כריכה קשה לכריכה רכה?

כשחושבים על כריכת ספרים עולה השאלה האם לבחור בכריכה רכה או קשה. היתרון של כריכה רכה הוא שהספר גמיש,  שוקל מעט יותר ותופס פחות מקום במזוודה או על המדף. כריכה רכה היא כמו מחברת עבה. לעומת זאת, היתרון של כריכה קשה הוא שהספר נשמר יותר בקלות ולא כל קמט על הכריכה יכול לגרום לקמטוט של הדפים. בסופו של דבר, הבחירה בכריכה רכה או קשה היא בחירה אישית ועניין של העדפה וטעם.

דפוס סדר צלם – מקצועיות, אמינות ומחירים הוגנים

אם אתם מחפשים מקום שיש בו גם מגוון של כריכות לספרים וגם אנשי מקצוע אמינים ואדיבים שילוו אתכם בתהליך, הגעתם למקום הנכון. בית הדפוס שלנו קיים מעל 50 שנה והיום מנהל אותו יוסי בן-יעקב, דור שני בתחום הדפוס. שמו של בית הדפוס נבחר על שם מכונת הדפוס הישנה שהייתה מדפיסה בגלופות אותן היו מסדרים על מכונות חריטה ומדפיסים כמויות גדולות של עותקים. היום, אנו משתמשים בשיטת האוטומציה של מכונות הלייזר המאפשרות להדפיס כמויות קטנות, על פי בחירת הלקוח. שירותי הכריכה שלנו כוללים: כריכה רכה, כריכה קשה, כריכת סיכות וספירלה. אנו מזמינים אתכם לבוא לראות את ההדפסה ולהיות שותפים לתהליך היצירה. 

בית הדפוס שלנו מציע שירותים רבים כגון: הדפסות ספרים וחוברות, כריכות, פנקסי קבלות, אריזות, מעטפות, יומנים, לוחות שנה, קטלוגים, פוסטרים ועוד. אנחנו מעניקים שירותי הדפסה מהירים במחירים שיפתיעו אתכם והכל מבלי להתפשר על איכות ברמה גבוהה. 

לפרטים נוספים והזמנות מוזמנות ליצור אתנו קשר בטלפון 03-6393988.

מוזמנים לשתף את הפוסטים »

דילוג לתוכן